Starten met SBR

SBR is een methode, waarbij gegevens, processen en techniek over de sectoren heen zijn gestandaardiseerd. Met SBR wordt informatie binnen een keten snel en veilig uitgewisseld, bijvoorbeeld in de keten ondernemer – intermediair – softwareleverancier – uitvragende (overheids-)partij. SBR automatiseert het hele proces, van aanlevering tot verwerking.

Ontvangt u verantwoordingsinformatie van organisaties op papier of digitaal in Excel, PDF of andere formaten? En wilt u weten hoe u deze informatie-uitwisseling in uw verantwoordingsketen kunt optimaliseren? 

Of bent u als ondernemer, intermediair of softwareontwikkelaar op zoek naar een automatiseringsslag voor het aanleveren van gegevens aan de overheid en financiële instellingen?

Neem contact op met Logius voor een afspraak of voor meer informatie door een e-mail te sturen. Wij kunnen u vertellen wat SBR voor uw organisatie kan betekenen, wat de mogelijkheden van SBR zijn voor uw informatieketen en hoe wij uw organisatie hierin kunnen ondersteunen. 

Is SBR de oplossing voor uw vraagstuk?

Via onderstaande stappen verkennen we samen of SBR voor uw vraagstuk een oplossing is.

1. Bepalen of SBR past

We inventariseren of SBR u kan helpen uw vraagstuk op te lossen en uw verantwoordingsketen zo optimaal mogelijk in te richten.

2. Bekijken of SBR werkt

We maken implementeerbare (technische) ontwerpen en experimenteren hoe de informatie-uitwisseling met SBR in de praktijk gaat werken.

3. Organisaties aansluiten op SBR

U informeert en stimuleert de organisaties binnen uw verantwoordingsketen en wij ondersteunen u daarbij.

4. Aangesloten en dan…

Uw verantwoordingsketen werkt met SBR. U maakt gebruik van dienstverlening van Logius en draagt bij aan de doorontwikkeling van SBR.

Meer weten?

Bekijk het volledige Stappenplan: is SBR de oplossing voor uw vraagstuk?