Het SBR Afsprakenstelsel ontwikkelt zich steeds verder in functionaliteit en toepassingsgebieden. Om een gestandaardiseerde methode voor elektronische informatie-uitwisseling te kunnen hanteren, moeten er op verschillende gebieden afspraken worden gemaakt. Deze zijn vastgelegd in het SBR Afsprakenstelsel; een zorgvuldig samengestelde set van specificaties, regels en afspraken die toepasbaar zijn in een breed scala van informatieketens.
De laatste versie van het SBR Afsprakenstelsel is opgenomen in onderstaande documenten:
- Deel 1 - Kaders van SBR
- Deel 2 - Governance
Het SBR Afsprakenstelsel is continu in ontwikkeling. Diverse documenten zijn benoemd in Deel 1 – Kaders van SBR. Onderstaande documenten worden op deze pagina gepubliceerd zodra ze gereed zijn:
- Deel 3: Administratie
- 3a: Afspraken over referentieschema's
- Deel 4: Gegevens
- 4a: Afspraken over gegevensformaten
- 4b: Afspraken over de toepassing van XBRL
- Deel 5: Identiteit
- 5a: Afspraken over elektronische identiteit
- Deel 6: Ondertekenen
- 6a: Afspraken over elektronisch ondertekenen
- 6b: Afspraken over de toepassing van elektronische handtekeningen, zegels en tijdstempels
- Deel 7: Uitwisseling
- 7a: Afspraken over elektronische uitwisseling
Wijzigingen SBR Afsprakenstelsel
Benieuwd naar de wijzigingen rondom het SBR Afsprakenstelsel? Klik hier.